Stormvarning och solsken đŸ€·đŸŒâ€â™€ïžâ˜€ïž

Det blev en kort dag pĂ„ skola och förskola idag. Jag hĂ€mtade barnen redan vid 1 eftersom de varnade för storm under eftermiddagen, sĂ„ tĂ€nkte att det kunde vara skönt att slippa vara ute och springa runt för mycket dĂ„. Det kĂ€ndes helt perfekt att sluta sĂ„ tidigt och kunna hĂ„lla helg redan. Vi har dessutom haft turen att fĂ„ massor av vackert solljus nu under eftermiddagen, sĂ„ jag passade pĂ„ att ta lite bilder till ett samarbete som ska in senare under veckan. Nu Ă€r klockan snart 4 och Ă€n sĂ„ lĂ€nge blĂ„ser det inte sĂ„ farligt, hĂ„ller tummarna att vi slipper stormen helt :) Jag var mest orolig för Nickolaiy som ska Ă„ka till sin pappahelg i eftermiddag, det Ă€r vĂ€ldigt lĂ„ngt att köra sĂ„ jag Ă€r glad om vĂ€dert hĂ„ller sig lugnt. Blir lite orolig nĂ€r det Ă€r halka och sĂ„ ocksĂ„ men det har vi som tur Ă€r sluppit ifrĂ„n nĂ€stan helt denna vintern. SjĂ€lv kör jag inte bil alls om det Ă€r halt pĂ„ vĂ€garna, gĂ„r hellre dĂ„. Men hans pappa kör bil mycket mer Ă€n vad jag gör sĂ„ gissar att han kan hantera de olika vĂ€glagen mycket bĂ€ttre ocksĂ„. Anyyyway.. hĂ€r hemma körde vi tidigt fredagsmys i alla fall, vi tog tillvara pĂ„ resterna efter semlebaket i tisdags och gjorde nĂ„gra nya semlor pĂ„ det + varsin god smoothie.  Och ja.. jag Ă€lskar verkligen ljuset vi fick idag, blev sĂ„ mysiga bilder av det 🙏😍
(null)
(null)

 
Planer för helgen dĂ„? Har faktiskt inte sĂ„ mĂ„nga, tycker det Ă€r skönt att ha helgerna relativt oplanerade och istĂ€llet göra lite vad som faller oss in. Vi möblerade om igĂ„r sĂ„ ska se om vi kan komma ivĂ€g och kolla pĂ„ lite nya möbler i alla fall, behöver nĂ„got annat till hallen frĂ€mst kĂ€nner jag. Vi har en jĂ€ttelĂ„ng hall men den Ă€r ganska smal sĂ„ blir lĂ€tt lite trĂ„ngt just vid ytterdörren, tĂ€nkte att jag skulle frĂ€scha upp senare med lite vita hallmöbler och en stor spegel jag sett pĂ„ jysk. ÄÀÀÀÀlskar denna bilden pĂ„ Nickolaiy och hans lilla minisemla 😁
(null)




PĂ€rla    ‱  

Skönt att sluta tidigt inför helgen, hoppas ni slapp stormen. Det blÄste pÄ rÀtt bra hÀr igÄr men skulle inte kalla det storm. Vad hÀrligt med semla och smoothie, lÀt nÀstan för bra! Hoppas ni fÄr en mysig helg nu <3

Svar: Det blev samma hÀr, blÄser en hel del Àven idag men inte i stormklass i alla fall :)
Kathrinea Living

Marie    ‱  

Jag slutar tidigt en dag i veckan ocksÄ, vilket Àr jÀtteskönt, man behöver det. Mysigt ni hade det, vi hade ocksÄ storm igÄr

Evahle - en blogg om psykisk hĂ€lsa    ‱  

Gud vad mysigt :) Skönt att kunna mysa till det tidigt och ta vara pÄ tiden

My    ‱  

Vad skönt med en tidig helg! FlrstĂ„r verkligen att du ville hĂ€mta tidigare om ni har stormvarning! 🙈 nu vill jag ju oxĂ„ ha en semla đŸ˜…â€ïž

Hannas krypin    ‱  

Usch, det Ă€r inte roligt att de varnar för storm. Jag jobbar idag sĂ„ sen blir det bilen hem. Är van vid halt vĂ€glag men tycker inte om att köra bil dĂ„. Skönt med en ledig helg. Jag jobbar imorgon med och sedan fĂ„r jag fritt en dag iallafall.

Ullie    ‱  

TÀnkte ja ju skrivit om din söta pojke o semla igÄr eller i natt men ser ingen ?? Hur som helst hoppas stormen inte kom o att ni hittar nÄgot skoj pÄ Jysk . Gillar deras sortiment . Kul o fixa om lite .
Hoppas ni fÄr en mysig kvÀll hÀr Àr oxÄ lungt Àlskar det kram

JUNITJEJ    ‱  

SĂ„ himla gott fika!! Det ser riktigt gott ut!

Sarah    ‱  

Vi hade ingen storm igÄr men det blÄste iaf sjukt mycket :/ SÄ mumsigt med semlor, det ska jag med Àta idag :)

Minisemlorna ser helt ljuvliga ut :D. Storm alltsĂ„? Är det nerĂ„t i landet ni bor i? Vi har ingen storm men dĂ€remot överflöd med snöfall hĂ€r upp :/.










Kom ihÄg mig?
Kathrinea Living

EnsamstÄende mamma till 2 busiga pojkar - Nickolaiy 5 Är och Julian 3 Är. I SkÄnes vackra landskap njuter vi av livet tillsammans med hundarna Malka & Eila.