Det går i arv 👽😻

Dagen/veckan/året.. ja men typ hela livet (känns det som just nu i alla fall) har bestått av pluggande, läsande och skrivande. Har så mycket denna terminen och just när jag tror att det minskat och blir ett lugnare tempo så kommer det massa nytt 🙃 Som tur är så tycker jag ju för det mesta att det är roligt och intressant.. MEN jag är van vid att ha mycket tid över till att hitta på grejer med ungarna, så gillar inte riktigt när den fria tiden minskar.. Samtidigt vet jag att det kommer bli mycket lugnare igen till sommaren så det känns ändå skönt. 
(null)

Ikväll hade vi en så mysig stund innan läggdags, jag och Julian låg och tittade på ett avsnitt av South Park medan Nickolaiy låg och läste saga för Malka. Det var så himla gulligt att jag var tvungen att störa dem lite för att ta bilder. Han hade lånat en bok idag på skolan som handlade om hundar, och den skulle han läsa för henne tyckte han. Jag var exakt likadan som barn, vi hade dock inga hundar men däremot massor med katter. Och jag läste alltid sagor för kattungarna och tänkte att de kanske skulle kunna lära sig prata då 👀  Så vackert att se min unge med samma engagemang ❤️

(null)

(null)

(null)




Lillfoppan    •  

Jag har också en hel del att plugga just nu, känns lite stressigt för min del men det blir nog bättre!

Så mysigt att Nickolaiy läser, super härlig bild!

Snabela    •  

Barn är så underbara. Dom har så många och härliga idéer. Vad skulle man göra utan dessa skatter.

Hanna Karlsson    •  

Men åh så mysigt att sitta och läsa. Det är så svårt att få mina barn att vilja läsa. Om jag läser med dom så är de med såklart men annars har de inget intresse. Skönt att det snart lugnar ner sig med skolan. Det är inte roligt att känna att tiden inte räcker till.

Evahle - en blogg om psykisk hälsa    •  

Förstår att det är stressande att ha mycket att plugga... Heja dig som kämpar på <3

Trollkatt    •  

Jättemysigt tycker jag, det är nästan något jag själv skulle kunna få för mig att göra också (läsa för djuren) även utan barn ;-D. Lycka till med pluggandet!

Pärla    •  

Skönt ändå att veta att ni får mer tid till sommaren. Djur är så underbara, att se relationerna som växer fram värmer hjärtat ❤️

Elin    •  

Gulligt att läsa för ens hund :) Ser mysigt ut. Hoppas att pluggandet går bra

Sara Stödberg    •  

Men hur fint var inte det? Det är ju verkligen en gest av kärlek att läsa för någon, och vad passar väl en hund bättre än just en bok om hundar?

www.nouw.com/sannaevelyne    •  

Men så gulligt att läsa för varandra 😍 så viktigt att barn tycker om böcker och att läsa :)

Anonym    •  

Då får man ha det som morot att veta att det blir lugnare till sommaren

Johanna    •  

Men ååh så underbart! Barn är så härliga! Hoppas skolan lugnar sig snart, fy sjutton att känna att tiden inte räcker till. Kram!<3

Elisa    •  

Vad härligt att han läser för Malka! Älskar när barn bryr sig och är omtänksamma vad gäller djur. :) kul att du också gjorde likadant när du var liten, tänk om det faktiskt hade gått att lära djuren prata. :)

Lexochlogan    •  

Förstår stressen men det finns ju som tur är ett slut på det och lugnare perioder. Hoppas pluggandet har gått bra i alla fall

Men du hur fint och omtänksamt att ligga där och läsa för hundarna :D. Tycker det låter jättefint :D. Förstår det där med studier, ibland är det så att man knappt får en lugn stund :)

Amanda    •  

vad gulligt att han sitter och läser det värmer ju i hjärtat. Vad mycket du har skrivit och läst. Vad pluggar du?

Kamilla    •  

Jag läste massvis för alla våra tre juveler men idag när killarna är stora och dottern blir tonåring i november är det bara hon som läser ibland. När vår äldsta var liten satt han ofta och läste för sim låtsas kompis Lollo

Sarah    •  

Najs att det oftast är roligt och intressant :) Vad roligt att han gör likadant som du gjorde när du var liten :)

Ullie    •  

åh ja de gjorde mina tjejer läste för båe dockor o katter ha ha så sött

hoppas ni får en jätte härlig lördag nu då vila o kärlek
krma må så gott

Emelie    •  

Försår att det känns lite tråkigt att du går mindre tid med barnen, men det kanske blir bättre sen? Mysigt att läsa böcker med barnen 😊










Kom ihåg mig?
Kathrinea Living

Ensamstående mamma till 2 busiga pojkar - Nickolaiy 5 år och Julian 3 år. I Skånes vackra landskap njuter vi av livet tillsammans med hundarna Malka & Eila.