Man vabbar inte från universitetet..

ÄNTLIGEN är mina hemtentor klara och inskickade! Ni anar inte hur skönt det känns! Har varit så mycket kaos i mitt huvud sedan detta nya året startade alltså, vilket kanske märkts på mina sociala medier då jag knappt uppdaterat och tyvärr varit tvungen att tacka nej till samarbetsförfrågningar på grund av tidsbrist. Jag var visserligen förberedd på en väldigt stressig period då jag visste att jag skulle få dubbla hemtentor som tidsmässigt överlappade varandra.. MEN jag var inte alls förberedd på att min lille kille skulle få skyhög feber och att dessutom förkylningsastman han hade som liten skulle komma tillbaka 😔 Trodde han hade växt ifrån det nu då han inte haft det på nästan 2 år. Fick boka in en akut läkartid till honom då jag märkte att andningen blev värre och febern bara steg, trots både astmamedicin och alvedon. Läkarna tog massa prover på honom och bortsett från febern och svårigheter med andningen så var alla proverna jättebra.. 🤷🏼‍♀️ Vi fick nya astmamediciner utskrivna som han ska få en intensivkur av, samt att jag skulle fortsätta med alvedon mot febern. Även om alvedonen inte verkade hjälpa så kanske den åtminstone skulle ta bort topparna så han kunde sova bättre.
(null)

Natten till tisdag var fruktansvärd.. Han mådde inte alls bra och hade det jättejobbigt med andningen. Jag var jätteorolig och sov inte alls den natten.. Missade ett litteraturseminarium på tisdagen som jag kommer få göra om längre fram, fast i ett typ 10 gånger värre omfång då.. Man kan inte riktigt vabba från universitetsstudier liksom, missar man något så straffar läraren en genom att ge en ännu hårdare omuppgift. Det är samma för alla, så bara att gilla läget.. MEN jag ska inte gnälla! För jag har trots allt hela världen att vara tacksam för precis just nu! Jag fixade trots allt mina hemtentor och fick dem inlämnade i tid. Min lille älskling börjar äntligen att må mycket bättre nu och han sover gott här bredvid mig i soffan medan jag läser på inför nästa veckas reflektionsmöten. Och nu faller det dessutom riktigt stora och vackra snöflingor här utanför fönstret och marken utanför börjar bli alldeles vit! Så kul jag och barnen ska ha i helgen om snön väljer att stanna! ☃️❄️
(null)












Kom ihåg mig?
Kathrinea Living

Ensamstående mamma till 2 busiga pojkar - Nickolaiy 5 år och Julian 3 år. I Skånes vackra landskap njuter vi av livet tillsammans med hundarna Malka & Eila.