Fullproppad med intryck

Äntligen är det helg igen! Veckan har varit så intensiv att jag trodde det var fredag redan i tisdags 🙄 Jag har ju haft min VFU (alltså "praktik" för er som inte har stenkoll på skolvärldens alla miljoner förkortningar 🙃) Där jag har gått bredvid en kurator för låg- och mellanstadiet, och det har varit så himla mycket intryck och starka känslor så jag har knappt kunnat sova om nätterna sen. Hade ett fall speciellt som verkligen var extremt och när det då är så små barn som far illa också så är det riktigt tufft att ta in.. Men jag kan ju säga att jag blivit ännu mer motiverad till mina studier nu i alla fall! För nu ska jag definitivt bli chef har jag bestämt, och se till så att diverse personer på socialtjänsten sköter sitt förbannade jobb alltså... Största inspirationen från VFUn måste jag faktiskt säga var min handledare, vilken stark och intelligent kvinna alltså! Känner mig verkligen lyckligt lottad som fick möjligheten att gå bredvid och dra lärdom ifrån henne. 🙏 Denna helgen har jag bara mina två minsta hemma, Nickolaiy är på pappahelg och Malka är uppe hos min mamma fram till jul åtminstone (vi har ju lite delad vårdnad om henne, då vi låter henne själv få bestämma vem av oss hon vill följa med varje gång vi ses. Så blir ungefär att vi har henne hälften/hälften) 🙃 Så denna helgen är verkligen lugn och utan särskilt många måsten, vi gör lite vad som faller oss in helt enkelt. Vilket hittills har resulterat i en massa bebismys med kompisens tvillingbebisar, en tur till citadellet för att spana in det gamla fängelset (superspännande enligt min son) och aaaalldeles för mycket shopping 🤷🏼‍♀️🛍💃 Nu lutar vi oss tillbaka och väntar på vad morgondagen har att bjuda på 🤩











Kom ihåg mig?
Kathrinea Living

Ensamstående mamma till 2 busiga pojkar - Nickolaiy 5 år och Julian 3 år. I Skånes vackra landskap njuter vi av livet tillsammans med hundarna Malka & Eila.