Jag har blivit mamma till ett skolbarn! 😭😍

Idag var första dagen pĂ„ Nickolaiys inskolning till förskoleklass och det gick jĂ€ttebra! Han kĂ€nner ingen av barnen som gĂ„r dĂ€r sedan tidigare men blev snabbt kompis med en annan liten kille som han hade följe med genom rundturen. Barnen fick gĂ„ rundturen sjĂ€lva med sina blivande pedagoger medan vi förĂ€ldrar satt i ett annat rum och fick information om alla regler och schema som gĂ€ller osv. Vi har en till inskolningsdag imorgon och dĂ„ ska vi göra tvĂ€rtom, dĂ„ Ă€r det barnen som ska sitta i klassrummet medan förĂ€ldrarna fĂ„r rundturen. Och pĂ„ onsdag börjar han pĂ„ riktigt! Laiy tyckte det var jĂ€tteroligt och lĂ€ngtar tills imorgon nĂ€r vi ska dit igen. De hade ju dessutom en Marcus & Martinus bok pĂ„ skolbiblioteket som han tjatar om att fĂ„ lĂ„na hem sĂ„ fort han har fĂ„tt sitt eget lĂ„nekort 😁 Nu sover dessa underbara killar gott i sina sĂ€ngar och jag tĂ€nkte sĂ€tta mig ner och planera inför ett samarbete som jag blev kontaktad om tidigare idag. Har Ă€ven börjat planera inför skolstarten igen den 3e och ser framemot möte med syon senare under veckan för att tillsammans gĂ„ igenom min studieplanering. Jag har ju pĂ„ grund av bĂ„de graviditet & förĂ€ldraledighet hoppat lite pĂ„ och av min utbildning och jag har lĂ€st en hel del fristĂ„ende kurser (relaterade till juridik sĂ„klart) om somrarna och Ă€ven under förĂ€ldraledighet, sĂ„ jag behöver verkligen syons hjĂ€lp nu att strukturera upp vilka kurser jag kan tillgodorĂ€kna och vilka moment jag har kvar att göra för att slutligen kunna fĂ„ min examen đŸ‘©đŸŒâ€đŸŽ“đŸ™ Deras leenden Ă€r det vackraste jag vet! undrar varför đŸ˜‡đŸ‘Żâ€â™€ïž











Kom ihÄg mig?
Kathrinea Living

EnsamstÄende mamma till 2 busiga pojkar - Nickolaiy 5 Är och Julian 3 Är. I SkÄnes vackra landskap njuter vi av livet tillsammans med hundarna Malka & Eila.