Heldagsmys

Idag håller vi sjukstuga här hemma och har stannat hemma från både dagis och skola. Inte för att vi är jättesjuka egentligen, bara lite förkylningar som spökar. Men känner att min energi är helt slut så behövde vara hemma och bara vila en dag för att friskna till ordentligt och återfå krafterna igen. Märkte att barnen också behövde detta, de har mest suttit i soffan och myst och ritat i sina pysselböcker som de fick i sina adventspaket imorse, perfekt timing verkligen. Och jag har suttit bredvid med min laptop och sorterat bland alla bilder. Jag tycker det är så viktigt att verkligen känna av och lyssna på sin kropp och att barnen växer upp med samma inställning, ingen dag på skola/jobb/dagis är viktigare än ens hälsa och välmående. Så länge som vi har möjligheten att leva efter detta så är jag väldigt tacksam för den friheten. Studentlivet kommer med en hel del fördelar kan jag lova, men jag kan tänka mig att det är aningen svårare för vissa andra, beroende på vilket jobb man har och hur pass beroende man är av sin inkomst.

Bild från idag VS bild från 2014 😍












Kom ihåg mig?
Kathrinea Living

Ensamstående mamma till 2 busiga pojkar - Nickolaiy 5 år och Julian 3 år. I Skånes vackra landskap njuter vi av livet tillsammans med hundarna Malka & Eila.